Címkéim

ABC (5) advent (1) ajándék (28) album (4) állatok (4) American School of Needlework (1) angyal (5) anyák napja (2) Art Nouveau (2) Artesanato em PET (1) babzsák (2) beköszönés (2) bogár (1) Bridal Couture magazin (1) By Sam Hawkins (1) By Sue Cook (1) By Teresa Wentzler (1) By Terrece Beesley (1) Christmas Friends magazin (1) Cross My Heart Inc (1) Cross Stitch and Beading (1) Cross Stitch Australia (3) Cross Stitcher magazin (1) csibe (5) csillag (5) csizma (1) csomagolás (1) decoupage (3) design (1) diabetikus (1) díjak (5) Dimensions (2) DMC (1) download (15) drót (1) edényfogó (1) ELADÓ/RENDELHETŐ (10) esküvő (19) felirat (1) felvarró (5) filc (10) film (1) fonal (1) fonal átváltás (1) Fűszernövények (1) gépész (1) gépi hímzés (10) gomb (1) gondolatok... (1) gyerekeknek (8) gyerekszáj (1) gyerekszoba (4) gyermekekért (2) gyertya (1) gyöngy (3) gyöngyfűzés (1) gyöngyszövés (1) gyűrűpárna (4) hagyományok (3) harang (1) hímzés (15) Hírös Kötő Klub (1) hóember (6) hópehely (1) horgolás (5) hölgyek (4) húsvét (14) idézet (16) italok (2) járművek (5) játékok (21) Jeanette Crews Designs (1) Jill McDonald (1) Jill Oxton (4) kalendár (1) karácsony (32) karácsonyfa dísz (9) karikatúra (1) karkötő (3) katica (2) kávé (1) kendő (1) képek (27) képzés (1) keresztszemes (51) Keresztszemes magazin (1) kirándulás (6) kitűző (6) kokárda (1) konyha (2) könyvjelző (6) kötés-horgolás (16) kutya (1) lakberendezés (1) lepke (2) letöltés (19) lisztérzékenység (3) Looney Tunes (1) maci (1) macska (1) madarak (13) magasságmérő (1) mese (2) Mindennapok... (9) minta (39) mozdony (1) munkáim (48) naptár (2) Needle Treasures Borderlines (3) nosztalgia (1) növények (6) nyaklánc (1) nyár (2) nyuszi (6) OFF (5) órák (2) origami (4) ötletek (12) pályázat (1) papír (13) Parati guida de punto crochet (1) párna (3) páva (3) pénzkereset (1) PET palack (1) picasa (10) pingvin (1) quilling (4) recept (2) rénszarvas (1) Ross Originals (1) rózsa (4) ruha (4) sablon (1) sütemény (2) szalag (3) szalamandra (1) szaloncukor (1) szalvéta (1) szegély (1) szerelem (2) szilveszter (1) szitakötő (1) szív (2) születésnap (1) tábor (3) tájak (1) társasjáték (2) táska (5) teatasak (2) tél (1) télapó (5) tenger és part (1) termékminta (1) természetes anyagok (1) textil (2) The Gold Collection (2) Tina magazin (1) tojás (4) tojástartó (2) TOPP sorozat (1) Trabalhos em BARBANTE (1) Trabalhos em corche (1) Transformers (1) tutorial (3) Tündérek / Fairies (3) UB Design (1) újrahasznosítás (3) újság (13) üdvözlőlap (2) üveg (1) valentin nap (4) varrás (47) vers (5) vicc (1) videó (2) világnap (3) virág (19) zene (2) zenekar (1)

2010. szeptember 23., csütörtök

Babzsákfotel készül :)

Már egy ideje keresgetem, hogy mi is lenne a legjobb ajándék a párocskámnak karácsonyra, mire rájöttem milyen egyszerű a megfejtés :) BABZSÁKFOTEL!!!
Már egy ideje mondogatja, hogy az milyen kényelmes és mennyire jó lenne néha a lakásban csak úgy leülni és bekucorodni valahová :) így nincs más hátra, neki is álltam!
Nézelődtem a neten egy kis információt keresgélve tapasztalatokról és végülis Scotty nyújtott nekem nagy segítséget. Itt meg is találhatjátok a pontos leírását, én nagy vonalakban ismertetném ezt nektek: link
Tehát:
A babzsákfotelt igazából kétszer kell megvarrni, hiszen egy belső zsákra lesz szükségünk, amibe igazából a töltet fog kerülni, és egy külső zsák, ami magát a külsejét, kinézetét fogja adni az egésznek.
A belső zsákhoz én lepedővásznak használtam, amiből 3 m anyagra van szükség.
A külső zsák mérete szintén 3 m, de ennél valami meleg anyagot kerestem, hogy mindig puha érintésű és meleg legyen, így a polár mellett döntöttem. Ezt merem bátran ajánlani mindenkinek, mivel a színét nem engedi, a szöszöket ugyan gyűjtögeti, de melyik más anyag nem teszi ezt(???) és végül nem foszlik, ami számomra nagyon fontos volt, mivel varrógép hiányában kézzel varrom az egészet.
Természetesen zipzárra is lesz szükségünk. Scotty kívülre a 2,5m-t, belülre pedig 50cm-t ír, de én mindkettő esetében a rövidebb 40-50cm-t fogom bevarrni, mert úgy gondolom, hogy azzal is, noha kicsit lassabban, de szét lehet szedni a zsákokat egymásból.
Végül a babzsákhoz már csak tömőanyagra lesz szükség, ami polisztirol gyöngy (apró hungarocell golyócskák) szokott lenni. Már csak azt kellene tudni, hogy hol árulnak ilyet????????? Bp-en már találtam, de Kecskeméten tudna esetleg valahol valaki? Ez még hosszú menet lesz szerintem számomra :(

Elérkeztünk a szabáshoz, aminek mellékelem itt nektek a sablonját is. Egy négyzet 5*5 cm-t jelent.
Persze ha kisebb / nagyobb babzsákfotelt szeretnél, akkor játszhattok a négyzetek méretével.
Az én esetemben a cikkek 1m magasak és 70cm szélesek (4 db-ra lesz szükség). A kör átmérője kerekítve: 89cm.

(kockás / csíkos anyagnál persze figyelni kell az illesztésre! + ne felejtsük ráhagyni az illesztést)


A varrás menete a következő:
Színt szinnel összefogsz 2 cikket, majd összevarrod és eltisztázod. Ugyan így összevarrod a másik 2 cikket, majd ezeket szintén színt színnel összefogva összevarrod, eltisztázod.
Bejelölöd a húzózár hosszát a körön és a fotel összevarrt felső részén. Ezt a szakaszt eltisztázod (kb. 3-3cm túlnyúlva az adott szakaszon), majd színt színnel összefogva körbevarrod kihagyva a zipzár helyét. 
A zipzárat fordítva varrd be  (a zipzár kocsija befelé néz), hogy a kicsi gyerek ne tudja kihúzni, megakadályozva ezzel, hogy a kicsi golyócskákat a szájába vegye.
Miután elkészültél a belső huzattal, feltöltheted a golyócskákkal.
A külső huzat összevarrásánál ugyanígy járunk el, mint az előbb.


Nos, ez lenne az, amivel most pepecselek :) Csak találnék olyan helyet, ahol lehet golyócskákat kapni Kecskeméten!!! Mindenfelé arra vadászom :(

Azoknak pedig, akinek megtetszett az ötlet, de más formára vágynak, itt egy kis ajándék :) :

És a kedvencem!!! :

Köszönöm, hogy benéztél hozzám! Szép napot & jó alkotást :)

4 megjegyzés:

Németh Anita írta...

Szia!

Mennyire volt nehéz kézzel varrni? Gondoltam megpróbálom én is. :)

Unknown írta...

Szia Anita! Szerintem nehéznek nem nehéz, de nagyon időigényes! Csak akkor állj neki kézzel, ha épp marhára le kell kötnöd valamivel magadat :D Ugye alapból össze kell varrni a részeket, és még eldolgozni sem árt a széleket (én pelenkaöltést használtam), hogy később ne bomoljanak le a szálak az anyagról.
A zipzárnál ajánlom a hosszabbat. Nemrég szétszedtem a babzsákot, hogy átmossam és teljesen kicseréljem a töltőanyagot... nem volt egyszerű menet. Amennyire tartottam a zipzár bevarrásától, nem volt bonyolult dolgom vele. Szóval inkább nagyobbat vásárolj belőle! :)

Névtelen írta...

Polisztirol gyöngyöt tüzépről a legegyszerűbb beszerezni. Általában van. Remélem közben azért már találtál.

Babzsáksziget írta...

Ha szeretné meglepni kedves barátját egy igazán egyedi ajándékkal? Válasszon másik stílusú babzsákfotel, amely nemcsak növeli a szoba helyét, hanem tökéletesen megfelel az igényeknek.